Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Sylwia Zielińska
Stanowiska
Podinspektor ds. ochrony środowiska i gospodarowania odpadami
Godziny przyjęć:

7.30 - 15.30

pokój nr 11a

Obowiązki:

- z zakresu ochrony środowiska:

  • wykonywanie i nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy prawo ochrony środowiska oraz ustawy o ochronie przyrody,
  • wydawanie decyzji środowiskowych,
  • prowadzenie ewidencji opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska,
  • prowadzenie spraw z zakresu gospodarki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • nadzór nad utrzymaniem zieleńców, zadrzewień i terenów ogólnodostępnych stanowiących własność Gminy,
  • koordynowanie całokształtu działalności związaną z ochroną istniejących zadrzewień, wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew, krzewów oraz ustalanie opłat z tego tytułu,
  • współdziałanie z powiatowymi i wojewódzkimi organami Inspektoratu Ochrony Środowiska w zapobieganiu i likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń środowiska,
  • gromadzenie bazy danych o zasobach i aktualnym stanie środowiska w gminie i regionie,
  • opiniowanie projektów, planów rozwoju przestrzennego i gospodarczego gminy w zakresie ochrony środowiska,
  • opiniowanie nowych lokalizacji oraz nowo uruchamianych działalności gospodarczych na terenie gminy w zakresie ochrony środowiska,
  • inspirowanie i organizacja działań proekologicznych i edukacji ekologicznej,
  • przygotowywanie projektów rozstrzygnięć administracyjnych w sprawach indywidualnych,
  • przygotowywanie projektów wydatków GFOŚiGW w zakresie utrzymania zieleni, zadrzewień i zakrzaczeń,
  • współpraca ze służbami ochrony środowiska, przyrody, inspekcją sanitarną, administratorami cieków wodnych, funduszami ochrony środowiska oraz organizacjami ekologicznymi,
  • prowadzenie ewidencji pomników przyrody,
  • prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku,
  • opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska,
  • ochrona przed bezdomnymi zwierzętami,
  • prowadzenie spraw związanych z wyłapywaniem bezdomnych psów.

 

- z zakresu rolnictwa i leśnictwa:

  • współpraca z instytucjami pracującymi na rzecz rolnictwa i służbami rolnymi,
  • realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej,
  • nadzór nad obrotem materiałem hodowlanym kwalifikowanym materiałem siewnym,
  • podejmowanie działań w przypadku bezpośredniego zagrożenia sanitarno-weterynaryjnego, zagrożeń wystąpienia chorób, zagrożeń fitosanitarnych oraz chorób zakaźnych,
  • współdziałanie z organizacjami społeczno – zawodowymi rolników,
  • prowadzenie spisów rolnych,
  • wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,
  • realizacja zadań należących do gminy z zakresu łowiectwa,
  • sprawowanie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własność skarbu państwa,
  • sprawozdawczość i statystyka rolnicza,
  • prowadzenie zbioru danych statycznych gospodarstw rolnych, wydawanie zaświadczeń w oparciu o prowadzoną dokumentację gospodarstw rolnych.

 

- z zakresu odpadów:

  • nadzór nad gospodarką odpadami, a w szczególności:
    1. opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania i transportu odpadów zawierających azbest,
    2. prowadzenie postępowania i przygotowywanie zezwoleń na świadczenie przez przedsiębiorców usług:
      • odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
      • opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
      • ochrona przed bezdomnymi zwierzętami,
      • prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
    3. likwidacja dzikich wysypisk,
    4. nadzór nad przestrzeganiem obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania, czystości, porządku oraz wydawania w tym zakresie decyzji nakazujących,
    5. nadzór nad selektywną zbiórką odpadów,
    6. prowadzenie ewidencji:
      • zbiorników bezodpływowych,
      • przydomowych oczyszczalni ścieków.
  • prowadzenie całokształtu spraw związanych funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych,
  • przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami,
  • weryfikacja złożonych deklaracji przez mieszkańców,
  • sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami,
  • prowadzenie kampanii edukacyjno – informacyjnej wśród mieszkańców dotyczącej gospodarki odpadami,
  • wdrożenie nowych przepisów w zakresie działalności podmiotów w zakresie odbioru i transportu odpadów.
  • przygotowywanie dokumentów przetargowych, w tym SIWZ na odbiór odpadów.

- z zakresu współpracy z organami ścigania oraz sądami powszechnymi:

  • nadzór nad wykonaniem sądowej kary ograniczenia wolności w postaci dozorowanej kary pracy na cele publiczne,
  • współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • przyjmowanie pism sądowych, obwieszczeń komorniczych o licytacjach itp.
  • realizacja zadań obronnych, ochrony ludności i wynikających z sytuacji kryzysowych

i nadzwyczajnych.