Pracownik socjalny
Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb
społecznych,
b) dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
c) dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o specjalności
przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna,
psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.
1. Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb
społecznych,
b) dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
c) dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o specjalności
przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna,
psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.
2. Obywatelstwo polskie.
3. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
publicznych.
4. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Nieposzlakowana opinia.
6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy.
8. Znajomość przepisów prawa z zakresu :
- ustawy z dnia 12 marca 2014roku o pomocy społecznej( t.j.Dz.U.2017,poz.1769)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. je. Dz. U. z 2017r., poz. 1257),
- ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie )t.j.Dz.U. 2015 poy.1390)
- ustawy z dnia 11 czerwca 2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.u.2017 poz.697)
2. Wymagania dodatkowe:
1) Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość.
2) Łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, samodzielność,odporność
na stres, dbałość i dokładność w realizacji powierzonych zadań.
3) Zaangażowanie, kreatywność, komunikatywność, inicjatywa.
4) Umiejętność analizy dokumentów i sytuacji życiowej klientów pomocy społecznej.
5) Biegła umiejętność obsługi komputera w szczególności pakietu Microsoft Office
6) Mile widziane doświadczenie zawodowe w tym praktyka, staż.
7) Dodatkowym atutem będzie posiadanie przeszkolenia w zakresie wspierania rodziny
i systemie pieczy zastępczej.
1) praca socjalna;
2) dokonywanie oceny i analizy zjawisk , które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
3) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom , które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy dotyczące trudnej sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;
4) pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy;
5) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
6) współpraca i współdziałanie z innymi podmiotami specjalistycznymi w celu
przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenie skutków ubóstwa;
7) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu, oraz rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
8) praca w programie komputerowym POMOST STD , Emp@tia, SEPI.;
9) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań;
10) realizowanie zadań gminy w zakresie profilaktyki i systemu pieczy zastępczej.
1) List motywacyjny.
2) Życiorys – Curriculum Vitae.
3) Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
4) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku.
5) Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
6) Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
7) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
8) Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń potwierdzających staż pracy.
9) Kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności kandydata mające związek z naborem, jeżeli kandydat nimi dysponuje.
10) Kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata i poświadczającego obywatelstwo polskie.
11) Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych są obowiązani do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Praca biurowo-terenowa w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie w pełnym wymiarze czasu pracy. Stanowisko pracy znajduje się na II piętrze w budynku Urzędu Gminy w pomieszczeniu biurowym, wyposażonym standardowo. Budynek nie jest wyposażony w windę i podjazd do wózków inwalidzkich.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Abramowie w miesiącu marcu 2018 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
- Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie pokój nr 20 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Abramowie, ul. Szkolna 2, 21- 143 Abramów w zamkniętej kopercie z dopiskiem:Dotyczy „ naboru na stanowisko PRACOWNIKA SOCJALNEGO” w terminie do19 kwietnia 2018 r. do godz. 15.30.
- O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do GOPS. Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.)".
7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, 21-143 Abramów,oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (ugabramow.bip.lubelskie.pl, na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie.
Abramów, dnia 05 kwietnia 2018 r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Abramowie
Elżbieta Komsta
Dodano do BIP dnia 05-04-2018 13:13:38