Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Pracownik socjalny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Szkolna 2 21-143 Abramów
Data ogłoszenia
2018-04-05
Termin składania dokumentów
2018-04-19
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie niezbędne  do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.  o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:

            a)     posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb                             
                    społecznych,

            b)     dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
            c)     dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o  specjalności   
                    przygotowującej  do  zawodu  pracownika  socjalnego  na   jednym z kierunków:
                    pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka    społeczna,
                    psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.

Wymagania związane ze stanowiskiem

    1.  Wykształcenie niezbędne  do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.  o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:

            a)     posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb                             
                    społecznych,

            b)     dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
            c)     dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o  specjalności   
                    przygotowującej  do  zawodu  pracownika  socjalnego  na   jednym z kierunków:
                    pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka    społeczna,
                    psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.

    2.    Obywatelstwo polskie.

    3.     Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw

            publicznych.

    4.     Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia
            publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowe.

    5.     Nieposzlakowana opinia.
    6.     Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy.

    8.     Znajomość przepisów prawa z zakresu :

 

  • ustawy z dnia 12 marca 2014roku o pomocy społecznej( t.j.Dz.U.2017,poz.1769)
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks  postępowania  administracyjnego (t.  je. Dz. U. z 2017r., poz. 1257),    
  • ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie )t.j.Dz.U. 2015 poy.1390)
  • ustawy z dnia 11 czerwca 2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.u.2017 poz.697)

2. Wymagania dodatkowe:

 

1)    Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość.

2)    Łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego                     wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, samodzielność,odporność
na stres, dbałość i dokładność w realizacji powierzonych zadań.

3)    Zaangażowanie, kreatywność, komunikatywność, inicjatywa.

4)    Umiejętność analizy dokumentów i sytuacji życiowej klientów pomocy społecznej.

5)    Biegła umiejętność obsługi komputera  w szczególności pakietu Microsoft Office

6)    Mile widziane doświadczenie zawodowe w tym praktyka, staż.

7)    Dodatkowym atutem będzie posiadanie przeszkolenia w zakresie wspierania rodziny
i systemie pieczy zastępczej.

     

Zakres obowiązków

1)    praca socjalna;

2)    dokonywanie oceny i analizy zjawisk , które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.   

3)    udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie  rozwiązywania spraw życiowych osobom , które  dzięki tej pomocy będą zdolne  samodzielnie  rozwiązywać problemy dotyczące  trudnej sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;

4)    pomoc w uzyskaniu  dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez  właściwe  instytucje  państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy;

5)    pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie  działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;

6)    współpraca i współdziałanie z innymi podmiotami specjalistycznymi w celu 
 przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenie skutków ubóstwa;

7)    współuczestniczenie  w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu, oraz rozwijaniu lokalnych  programów pomocy społecznej ukierunkowanych   na podniesienie jakości życia;

8)    praca w programie komputerowym POMOST STD , Emp@tia, SEPI.;

9)    zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań;

10) realizowanie zadań gminy w zakresie profilaktyki i systemu pieczy zastępczej.

Wymagane dokumenty

1)    List motywacyjny.

2)    Życiorys – Curriculum Vitae.

3)    Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

4)    Oświadczenie  o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku.

5)    Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.

6)    Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.

7)    Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.

8)    Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń potwierdzających staż pracy.

9)    Kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności kandydata mające związek z naborem, jeżeli kandydat nimi dysponuje.

10) Kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata i poświadczającego obywatelstwo polskie.

11) Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa   w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych  są obowiązani do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Warunki pracy

 Praca biurowo-terenowa  w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Abramowie w pełnym wymiarze czasu pracy. Stanowisko pracy znajduje się na II piętrze w budynku Urzędu Gminy  w pomieszczeniu biurowym, wyposażonym standardowo.  Budynek nie jest wyposażony w  windę   i podjazd do wózków inwalidzkich.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Abramowie w miesiącu marcu 2018 r.  w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej  6%.

Miejsce składania dokumentów
  1. Dokumenty   aplikacyjne należy składać osobiście  w siedzibie  Gminnego  Ośrodka  Pomocy Społecznej  w Abramowie  pokój  nr 20    lub  pocztą  na  adres:  Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej  w  Abramowie,  ul. Szkolna  2, 21- 143 Abramów   w  zamkniętej  kopercie  z  dopiskiem:Dotyczy „ naboru    na stanowisko   PRACOWNIKA SOCJALNEGO”  w  terminie   do19 kwietnia 2018 r.  do godz. 15.30.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do GOPS. Aplikacje, które wpłyną do GOPS  po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  3. O terminie i miejscu  przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.

    Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.)".
Uwagi

7.  Informacja  o wyniku  naboru   będzie  umieszczona  na  tablicy  ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, 21-143 Abramów,oraz  w Biuletynie  Informacji  Publicznej   (ugabramow.bip.lubelskie.pl,  na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej   w Abramowie.

 

 

Abramów, dnia 05 kwietnia 2018 r.

 

                                                                                                       Kierownik

                                                                                                Gminnego Ośrodka

                                                                                   Pomocy Społecznej w Abramowie
                                                                                                    Elżbieta  Komsta


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:  Administrator
Dodano do BIP dnia 05-04-2018 13:13:38