Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Asystent rodziny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Szkolna 2 21-143 Abramów
Data ogłoszenia
2017-07-19
Termin składania dokumentów
2017-08-02
Wymagane wykształcenie

wskazane w wymaganiach niezbędnych

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:  

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1. posiada obywatelstwo polskie;

2. posiada wykształcenie:

a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną          i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia           9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  ( Dz. U. Nr 149, poz. 887 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub

c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;


                                                                                                                                                                            1              3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika  z tytułu egzekucyjnego;

5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

6. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych;

7. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu : wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;

8. asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego  podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodzina, w szczególności przez udział  w szkoleniach  oraz samokształcenia.

2. Wymagania dodatkowe:  

-prawo jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem,

-doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;

- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z

jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

- umiejętność współpracy w zespole,

- odporność na sytuacje stresowe,

- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną

- znajomość  w szczególności przepisów prawnych z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks  postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy    w rodzinie,  ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, alkoholizmowi, ustawy o  wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Zakres obowiązków

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.

 
                                                                                                                                                                                2                                                                                                                                                                     

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1)       opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny                   i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2)       udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

3)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

4)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

5)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

6)       wspieranie aktywności społecznej rodzin;

7)       motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

8)       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

9)       motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

10)   podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

11)   prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

12)   dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny

13)   monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

14)   sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

15)   współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

16)   współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Abramów oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty

a) CV ze zdjęciem,

b) list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 ze zm.)”.

 

                                                                                                                                                                                   3

 

c) kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

d) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

e) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,

uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

f) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,                                                                                                                                  

g) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,

h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

i) oświadczenie , że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

j) kopia dowodu osobistego,

k) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;

l) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego

Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów. 

Warunki pracy

Praca na stanowisku  ASYSTENTA RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY           I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2017 –,,Program asystent rodziny                            i   koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017.”

Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w ustawie budżetowej na 2017r. na dofinansowanie i finansowanie zadań wynikających z ustawy                     o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

 

Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony na 0,5 etatu

Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień  2017r.

Okres zatrudnienia: wrzesień  2017r. – grudzień 2017r.

Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych tj. 20 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy.

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Nie dotyczy

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty   aplikacyjne ( w  zamkniętej  kopercie  z  dopiskiem „ NABÓR   NA  ASYSTENTA RODZINY” ) należy składać osobiście  w siedzibie  Gminnego  Ośrodka  Pomocy Społecznej  w Abramowie  pokój  nr 14   lub  pocztą  na  adres:  Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej  w  Abramowie,  ul. Szkolna  2, 21- 143 Abramów  w  terminie   do 02.08.2017 r.  ( liczy się data  wpływu  oferty do Ośrodka do godz. 9.00)
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

7.  Informacja  o wyniku  naboru   będzie  umieszczona  na  tablicy  ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, oraz  w Biuletynie  Informacji  Publicznej   (ugabramow.bip.lubelskie.pl

 

Abramów, dnia 19 lipca 2017 r.

 

                                                                                                       Kierownik

                                                                                                Gminnego Ośrodka

                                                                                   Pomocy Społecznej w Abramowie
                                                                                                    Elżbieta  Komsta


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:  Administrator
Dodano do BIP dnia 19-07-2017 15:13:35