Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

ASYSTENT RODZINY

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. 22 Lipca 2 21-143 Abramów
Data ogłoszenia
2016-06-20
Termin składania dokumentów
2016-06-27
Wymagane wykształcenie
wskazane w wymaganiach niezbędnych
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:  

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1. posiada obywatelstwo polskie;

2. posiada wykształcenie:

a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną          i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia           9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  ( Dz. U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub

c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
                                                                                                                                                                          

3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika  z tytułu egzekucyjnego;

5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

6. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych,

7. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu : wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

 

Wymagania dodatkowe:  

a) doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

b) znajomość obsługi komputera i programów biurowych;

c) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z

jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

d) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

e) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

f) umiejętność współpracy w zespole,

g) odporność na sytuacje stresowe,

h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną

i) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów

normatywnych związanych z pomocą społeczną.

Zakres obowiązków

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.                                                                                                                                                                                                                                              Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny  i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2)  udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

6) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

9) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

10) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

11) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

12) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny

13) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

14) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

15) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

16) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Abramów oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty

a) CV ze zdjęciem,

b) list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.

c) kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

d) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

e) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,

uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

f) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,                                                                                                                                  g) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,

h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

i) oświadczenie , że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

j) kopia dowodu osobistego,

k) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;

l) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego

Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów. 

Warunki pracy

Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych tj. 40 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy.

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. 

ASYSTENT RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY  I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2016 –,,Program asystent rodziny  i   koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na 2016.”

Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w ustawie budżetowej na 2016 r. na dofinansowanie i finansowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

Przewidywany termin zatrudnienia: lipiec  2016 r.

Okres zatrudnienia: lipiec  2016 r. – grudzień 2016 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Nie dotyczy

Miejsce składania dokumentów

6.Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty   aplikacyjne ( w  zamkniętej  kopercie  z  dopiskiem „ NABÓR   NA  ASYSTENTA ” )            należy składać osobiście  w siedzibie  Gminnego  Ośrodka  Pomocy Społecznej  w Abramowie  pokój             nr 14   lub  pocztą  na  adres:  Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej  w  Abramowie,  ul.22 Lipca   2,                                  21- 143 Abramów  w  terminie   od  21.06.2016 r. do 27.06.2016 r.  ( liczy się data  wpływu  oferty do Ośrodka do godz. 9.00)
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uwagi

7.  Informacja  o wyniku  naboru   będzie  umieszczona  na  tablicy  ogłoszeń UG przy ul.  22 Lipca  2, oraz  w Biuletynie  Informacji  Publicznej   (ugabramow.bip.lubelskie.pl

                                                                                             Kierownik Gminnego Ośrodka

                                                   Pomocy Społecznej w Abramowie
                                                                                                                                                                 Elżbieta  Komsta

Abramów, dnia 20 czerwca 2016 r.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:  Administrator
Dodano do BIP dnia 20-06-2016 14:46:43