Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. nieruchomośći, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Adres komórki

ul. Szkolna 2 21-143 Abramów p. Nr 1

Telefon
81 8525033
Fax
81 8525016 w. 47
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. nieruchomośći, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-07-25
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30

p. nr 1

Obowiązki:
  1. Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy :

- z zakresu gospodarki nieruchomościami:

1)      tworzenie zasobu gruntów komunalnych,

2)      przygotowywanie i wprowadzanie nieruchomości do obrotu w tym:

a)      programowanie informacji związanej ze zbywanie nieruchomości,

b)      organizacja i prowadzenie przetargów na zbycie nieruchomości gminnych.

3)      gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi w nietrwałych formach (dzierżawa, użytkowanie, zarząd, użyczenie),

4)      regulacja stanu prawnego nieruchomości komunalnych,

5)      naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu,

6)      prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,

7)      wydawanie zgody na czasowe zajecie gruntów komunalnych niezabudowanych,

8)      prowadzenie spraw związanych z regulowaniem praw własności działek dożywotnich i siedliskowych rolników i ich spadkobierców,

9)      przeprowadzanie procedury nabycia gruntów na własność gminy związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, przekazywaniem nieruchomości pomiędzy zasobami gminy, powiatu, skarbu państwa,

10)  wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem mienia komunalnego:

a)      jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd,

b)      jednostkom pomocniczym do korzystania, zarządzania,

c)      w użyczenie,

11)  wykonywanie zadań związanych z komunalizacją mienia, w tym gromadzenie danych dotyczących mienia, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych,

12)  kontrola wykonania umów najmu i dzierżawy, użyczenia nieruchomości,

13)  naliczanie czynszów i opłat związanych z zawartymi umowami najmu i dzierżawy oraz ich windykacja,

14)  zlecenie opracowań geodezyjno-kartograficznych,

15)  odbiór granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń i podziału,

16)  sporządzanie projektów decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,

17)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniami wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecenie do wyceny rzeczoznawcom,

18)  prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,

19)  prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości mienia komunalnego,

20)  wykonywanie zadań dotyczących scalenia i wymiany gruntów, a w szczególności – sporządzanie projektów decyzji i postanowień związanych z wszczęciem postępowania scaleniowego lub dotyczącego wymiany gruntów,

a)      prowadzenie nadzoru nad przebiegiem w/w postępowań,

b)      sporządzanie projektów scalenia lub wymiany gruntów,

21)  sporządzanie projektów decyzji dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

22)  wykonywanie zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości, a w szczególności:

a)      wydawanie decyzji i postanowień dotyczących wszczęcia i zakończenia postępowania rozgraniczającego,

b)      wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonywania ustalenia przebiegu granic,

23)  wprowadzanie nabywców w granice prawne nieruchomości,

24)  opiniowanie wniosków, wyrażanie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

25)  prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,

26)  przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,

27)  udzielanie Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacji niezbędnych do ustalania okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia rolników,

28)  gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy:

a)      przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,

b)      zawieranie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych,

c)      sporządzanie protokołów w którym określa stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w lokalu instalacji i urządzeń przed wynajęciem oraz po wynajęciu.

29)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniem miejscowości fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

30)  przygotowywanie wykazu nieruchomości podlegającej opłacie planistycznej.

- z zakresu zadań obronnych:

1)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym :

a)      planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

b)      dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Wójta.

2)      opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta,

3)      realizacja zadań związanych z systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,

4)      wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowywanie:

a)      planu świadczeń osobistych,

b)      planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

c)      plan świadczeń rzeczowych,

d)      plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

e)      zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy,

5)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej przy współpracy z wojskową komendą uzupełnień i policji,

6)      planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:

a)      opracowywanie programu szkolenia Gminy,

b)      opracowywanie planu szkolenia Urzędu Gminy,

c)      opracowywanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską,

7)      sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych.

- z zakresu obrony cywilnej:

1)      opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy,

2)      opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,

3)      organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,

4)      organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,

5)      przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,

6)      tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,

7)      przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,

8)      planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,

9)      koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,

10)  planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,

11)  zaopatrzenie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,

12)  integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiskowych,

13)  opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,

14)  ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonującej na obszarze gminy,

15)  współpraca z terenowymi organizacjami administracji wojskowej,

16)  przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,

17)  prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,

18)  ustalenie zadań i kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach u przedsiębiorców w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy,

19)  opracowywanie informacji dotyczących realizowania zadań w zakresie obrony cywilnej.

- z zakresu zarządzania kryzysowego:

1)      obsługa i funkcjonowanie gminnego zarządzania kryzysowego,

2)      kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,

3)      kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,

4)      realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:

a)      opracowywanie i uzgadnianie gminnego planu zarządzania kryzysowego,

b)      realizowanie zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,

5)      zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,

6)      wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

7)      przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

8)      realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

9)      zapewnienie na obszarze gminy:

a)      pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,

b)      współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,

c)      nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,

d)      współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,

e)      realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.

10)  nadzorowanie prac nad oczyszczaniem terenów z niewypałów.

- z zakresu organizacji pozarządowych i OSP:

1)      współpraca z organizacjami pozarządowymi.

2)      prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych,

3)      współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy,

4)      rozliczanie paliwa urządzeń i pojazdów będących na wyposażeniu OSP,

5)      nadzór merytoryczny nad realizacją wydatków OSP.


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Młodszy referent ds. nieruchomośći, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-12-01 do 2019-07-14
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30 - 15.30

p. Nr 1

Obowiązki:

 

  1. Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy :

- z zakresu gospodarki nieruchomościami:

1)      tworzenie zasobu gruntów komunalnych,

2)      przygotowywanie i wprowadzanie nieruchomości do obrotu w tym:

a)      programowanie informacji związanej ze zbywanie nieruchomości,

b)      organizacja i prowadzenie przetargów na zbycie nieruchomości gminnych.

3)      gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi w nietrwałych formach (dzierżawa, użytkowanie, zarząd, użyczenie),

4)      regulacja stanu prawnego nieruchomości komunalnych,

5)      naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu,

6)      prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,

7)      wydawanie zgody na czasowe zajecie gruntów komunalnych niezabudowanych,

8)      prowadzenie spraw związanych z regulowaniem praw własności działek dożywotnich i siedliskowych rolników i ich spadkobierców,

9)      przeprowadzanie procedury nabycia gruntów na własność gminy związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, przekazywaniem nieruchomości pomiędzy zasobami gminy, powiatu, skarbu państwa,

10)  wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem mienia komunalnego:

a)      jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd,

b)      jednostkom pomocniczym do korzystania, zarządzania,

c)      w użyczenie,

11)  wykonywanie zadań związanych z komunalizacją mienia, w tym gromadzenie danych dotyczących mienia, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych,

12)  kontrola wykonania umów najmu i dzierżawy, użyczenia nieruchomości,

13)  naliczanie czynszów i opłat związanych z zawartymi umowami najmu i dzierżawy oraz ich windykacja,

14)  zlecenie opracowań geodezyjno-kartograficznych,

15)  odbiór granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń i podziału,

16)  sporządzanie projektów decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,

17)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniami wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecenie do wyceny rzeczoznawcom,

18)  prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,

19)  prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości mienia komunalnego,

20)  wykonywanie zadań dotyczących scalenia i wymiany gruntów, a w szczególności – sporządzanie projektów decyzji i postanowień związanych z wszczęciem postępowania scaleniowego lub dotyczącego wymiany gruntów,

a)      prowadzenie nadzoru nad przebiegiem w/w postępowań,

b)      sporządzanie projektów scalenia lub wymiany gruntów,

21)  sporządzanie projektów decyzji dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

22)  wykonywanie zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości, a w szczególności:

a)      wydawanie decyzji i postanowień dotyczących wszczęcia i zakończenia postępowania rozgraniczającego,

b)      wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonywania ustalenia przebiegu granic,

23)  wprowadzanie nabywców w granice prawne nieruchomości,

24)  opiniowanie wniosków, wyrażanie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

25)  prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,

26)  przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,

27)  udzielanie Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacji niezbędnych do ustalania okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia rolników,

28)  gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy:

a)      przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,

b)      zawieranie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych,

c)      sporządzanie protokołów w którym określa stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w lokalu instalacji i urządzeń przed wynajęciem oraz po wynajęciu.

29)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniem miejscowości fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

30)  przygotowywanie wykazu nieruchomości podlegającej opłacie planistycznej.

- z zakresu zadań obronnych:

1)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym :

a)      planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

b)      dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Wójta.

2)      opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta,

3)      realizacja zadań związanych z systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,

4)      wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowywanie:

a)      planu świadczeń osobistych,

b)      planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

c)      plan świadczeń rzeczowych,

d)      plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

e)      zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy,

5)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej przy współpracy z wojskową komendą uzupełnień i policji,

6)      planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:

a)      opracowywanie programu szkolenia Gminy,

b)      opracowywanie planu szkolenia Urzędu Gminy,

c)      opracowywanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską,

7)      sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych.

- z zakresu obrony cywilnej:

1)      opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy,

2)      opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,

3)      organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,

4)      organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,

5)      przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,

6)      tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,

7)      przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,

8)      planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,

9)      koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,

10)  planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,

11)  zaopatrzenie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,

12)  integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiskowych,

13)  opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,

14)  ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonującej na obszarze gminy,

15)  współpraca z terenowymi organizacjami administracji wojskowej,

16)  przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,

17)  prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,

18)  ustalenie zadań i kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach u przedsiębiorców w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy,

19)  opracowywanie informacji dotyczących realizowania zadań w zakresie obrony cywilnej.

- z zakresu zarządzania kryzysowego:

1)      obsługa i funkcjonowanie gminnego zarządzania kryzysowego,

2)      kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,

3)      kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,

4)      realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:

a)      opracowywanie i uzgadnianie gminnego planu zarządzania kryzysowego,

b)      realizowanie zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,

5)      zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,

6)      wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

7)      przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

8)      realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

9)      zapewnienie na obszarze gminy:

a)      pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,

b)      współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,

c)      nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,

d)      współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,

e)      realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.

10)  nadzorowanie prac nad oczyszczaniem terenów z niewypałów.

- z zakresu obsługi informatycznej:

1)      przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemów gdzie przetwarzane są dane osobowe,

2)      podejmowanie odpowiednich działań w przypadku podejrzenia naruszenia w systemie,

3)      prowadzenie oraz nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją systemów komputerowych na których zapisane są dane osobowe,

4)      zarządzanie hasłami użytkowników, systemami antywirusowymi oraz procedurami,

5)      nadzór nad wykonywaniem kopii zapasowych ich przechowywanie oraz okresowe sprawdzanie pod katem ich dalszej przydatności,

6)      nadzór nad obiegiem dokumentów zawierających dane osobowe,

7)      nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych,

8)      monitorowanie funkcjonowania zabezpieczeń wdrożonych celu danych osobowych,

9)      nadzór nad prowadzeniem wymaganej dokumentacji,

10)  przeprowadzanie szkoleń z zakresu przepisów dotyczących ochrony, stosowania środków technicznych i organizacyjnych przy przetwarzaniu w systemach informatycznych,

11)  współpraca z Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie szkoleń, kontroli i ochrony informacji niejawnych,

12)  administrowanie systemami, sieciami informatycznymi i teleinformatycznymi w Urzędzie, w tym archiwizowanie zasobów elektronicznych,

13)  wdrażanie nowych systemów informatycznych i teleinformatycznych,

14)  zabezpieczenie Urzędu w sprzęt informatyczny i teleinformatyczny oraz bieżące utrzymanie,

15)  organizacja szkoleń pracowników Urzędu w zakresie zainstalowanego sprzętu i oprogramowania komputerowego,

16)  koordynacja systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w tym poczta elektroniczna, Internet,

17)  nadzór nad właściwym zabezpieczeniem sprzętu oraz pomieszczeń gdzie przetwarzane są dane osobowe,

18)  badanie ewentualnych naruszeń w systemie zabezpieczeń danych osobowych,

19)  podejmowanie odpowiednich działań w celu właściwego zabezpieczenia danych osobowych,

20)  kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej programów komputerowych i sprzętu komputerowego, zakup sprzętu komputerowego, kasowanie i utylizacja sprzętu komputerowego nie nadającego się do dalszego użytku,

21)  prowadzenie ewidencji aktualnych systemów i programów użytkowych oraz licencji,

22)  administrowanie stroną internetową Gminy Abramów,

23)  koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej.

- z zakresu organizacji pozarządowych i OSP:

1)      współpraca z organizacjami pozarządowymi.

2)      prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych,

3)      współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy,

4)      rozliczanie paliwa urządzeń i pojazdów będących na wyposażeniu OSP,

5)      nadzór merytoryczny nad realizacją wydatków OSP.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Struski Sławomir
Data wytworzenia informacji:
2017-01-20
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator
Dodano do BIP dnia:
2017-01-20