Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
7.30-15.30
p. nr 1
- Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy :
- z zakresu gospodarki nieruchomościami:
1) tworzenie zasobu gruntów komunalnych,
2) przygotowywanie i wprowadzanie nieruchomości do obrotu w tym:
a) programowanie informacji związanej ze zbywanie nieruchomości,
b) organizacja i prowadzenie przetargów na zbycie nieruchomości gminnych.
3) gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi w nietrwałych formach (dzierżawa, użytkowanie, zarząd, użyczenie),
4) regulacja stanu prawnego nieruchomości komunalnych,
5) naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu,
6) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
7) wydawanie zgody na czasowe zajecie gruntów komunalnych niezabudowanych,
8) prowadzenie spraw związanych z regulowaniem praw własności działek dożywotnich i siedliskowych rolników i ich spadkobierców,
9) przeprowadzanie procedury nabycia gruntów na własność gminy związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, przekazywaniem nieruchomości pomiędzy zasobami gminy, powiatu, skarbu państwa,
10) wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem mienia komunalnego:
a) jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd,
b) jednostkom pomocniczym do korzystania, zarządzania,
c) w użyczenie,
11) wykonywanie zadań związanych z komunalizacją mienia, w tym gromadzenie danych dotyczących mienia, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych,
12) kontrola wykonania umów najmu i dzierżawy, użyczenia nieruchomości,
13) naliczanie czynszów i opłat związanych z zawartymi umowami najmu i dzierżawy oraz ich windykacja,
14) zlecenie opracowań geodezyjno-kartograficznych,
15) odbiór granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń i podziału,
16) sporządzanie projektów decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,
17) prowadzenie spraw związanych z ustaleniami wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecenie do wyceny rzeczoznawcom,
18) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
19) prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości mienia komunalnego,
20) wykonywanie zadań dotyczących scalenia i wymiany gruntów, a w szczególności – sporządzanie projektów decyzji i postanowień związanych z wszczęciem postępowania scaleniowego lub dotyczącego wymiany gruntów,
a) prowadzenie nadzoru nad przebiegiem w/w postępowań,
b) sporządzanie projektów scalenia lub wymiany gruntów,
21) sporządzanie projektów decyzji dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
22) wykonywanie zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości, a w szczególności:
a) wydawanie decyzji i postanowień dotyczących wszczęcia i zakończenia postępowania rozgraniczającego,
b) wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonywania ustalenia przebiegu granic,
23) wprowadzanie nabywców w granice prawne nieruchomości,
24) opiniowanie wniosków, wyrażanie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
25) prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
26) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
27) udzielanie Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacji niezbędnych do ustalania okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia rolników,
28) gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy:
a) przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
b) zawieranie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych,
c) sporządzanie protokołów w którym określa stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w lokalu instalacji i urządzeń przed wynajęciem oraz po wynajęciu.
29) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem miejscowości fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
30) przygotowywanie wykazu nieruchomości podlegającej opłacie planistycznej.
- z zakresu zadań obronnych:
1) opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym :
a) planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
b) dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Wójta.
2) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta,
3) realizacja zadań związanych z systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,
4) wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowywanie:
a) planu świadczeń osobistych,
b) planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
c) plan świadczeń rzeczowych,
d) plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,
e) zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy,
5) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej przy współpracy z wojskową komendą uzupełnień i policji,
6) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:
a) opracowywanie programu szkolenia Gminy,
b) opracowywanie planu szkolenia Urzędu Gminy,
c) opracowywanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską,
7) sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych.
- z zakresu obrony cywilnej:
1) opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy,
2) opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,
3) organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
4) organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
5) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
6) tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,
7) przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
8) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
9) koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
10) planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,
11) zaopatrzenie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
12) integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiskowych,
13) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
14) ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonującej na obszarze gminy,
15) współpraca z terenowymi organizacjami administracji wojskowej,
16) przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,
17) prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,
18) ustalenie zadań i kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach u przedsiębiorców w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy,
19) opracowywanie informacji dotyczących realizowania zadań w zakresie obrony cywilnej.
- z zakresu zarządzania kryzysowego:
1) obsługa i funkcjonowanie gminnego zarządzania kryzysowego,
2) kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,
3) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,
4) realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:
a) opracowywanie i uzgadnianie gminnego planu zarządzania kryzysowego,
b) realizowanie zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
5) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
6) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
7) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
8) realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
9) zapewnienie na obszarze gminy:
a) pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
c) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
d) współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
e) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.
10) nadzorowanie prac nad oczyszczaniem terenów z niewypałów.
- z zakresu organizacji pozarządowych i OSP:
1) współpraca z organizacjami pozarządowymi.
2) prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych,
3) współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy,
4) rozliczanie paliwa urządzeń i pojazdów będących na wyposażeniu OSP,
5) nadzór merytoryczny nad realizacją wydatków OSP.