Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Sławomir Struski
Telefon
81 8525033
Stanowiska
Inspektor ds. nieruchomośći, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Godziny przyjęć:

7.30-15.30

p. nr 1

Obowiązki:
  1. Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy :

- z zakresu gospodarki nieruchomościami:

1)      tworzenie zasobu gruntów komunalnych,

2)      przygotowywanie i wprowadzanie nieruchomości do obrotu w tym:

a)      programowanie informacji związanej ze zbywanie nieruchomości,

b)      organizacja i prowadzenie przetargów na zbycie nieruchomości gminnych.

3)      gospodarowanie nieruchomościami komunalnymi w nietrwałych formach (dzierżawa, użytkowanie, zarząd, użyczenie),

4)      regulacja stanu prawnego nieruchomości komunalnych,

5)      naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu,

6)      prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,

7)      wydawanie zgody na czasowe zajecie gruntów komunalnych niezabudowanych,

8)      prowadzenie spraw związanych z regulowaniem praw własności działek dożywotnich i siedliskowych rolników i ich spadkobierców,

9)      przeprowadzanie procedury nabycia gruntów na własność gminy związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, przekazywaniem nieruchomości pomiędzy zasobami gminy, powiatu, skarbu państwa,

10)  wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem mienia komunalnego:

a)      jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd,

b)      jednostkom pomocniczym do korzystania, zarządzania,

c)      w użyczenie,

11)  wykonywanie zadań związanych z komunalizacją mienia, w tym gromadzenie danych dotyczących mienia, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych,

12)  kontrola wykonania umów najmu i dzierżawy, użyczenia nieruchomości,

13)  naliczanie czynszów i opłat związanych z zawartymi umowami najmu i dzierżawy oraz ich windykacja,

14)  zlecenie opracowań geodezyjno-kartograficznych,

15)  odbiór granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń i podziału,

16)  sporządzanie projektów decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,

17)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniami wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecenie do wyceny rzeczoznawcom,

18)  prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,

19)  prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości mienia komunalnego,

20)  wykonywanie zadań dotyczących scalenia i wymiany gruntów, a w szczególności – sporządzanie projektów decyzji i postanowień związanych z wszczęciem postępowania scaleniowego lub dotyczącego wymiany gruntów,

a)      prowadzenie nadzoru nad przebiegiem w/w postępowań,

b)      sporządzanie projektów scalenia lub wymiany gruntów,

21)  sporządzanie projektów decyzji dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

22)  wykonywanie zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości, a w szczególności:

a)      wydawanie decyzji i postanowień dotyczących wszczęcia i zakończenia postępowania rozgraniczającego,

b)      wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonywania ustalenia przebiegu granic,

23)  wprowadzanie nabywców w granice prawne nieruchomości,

24)  opiniowanie wniosków, wyrażanie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

25)  prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,

26)  przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,

27)  udzielanie Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacji niezbędnych do ustalania okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia rolników,

28)  gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy:

a)      przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,

b)      zawieranie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych,

c)      sporządzanie protokołów w którym określa stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w lokalu instalacji i urządzeń przed wynajęciem oraz po wynajęciu.

29)  prowadzenie spraw związanych z ustaleniem miejscowości fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

30)  przygotowywanie wykazu nieruchomości podlegającej opłacie planistycznej.

- z zakresu zadań obronnych:

1)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym :

a)      planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

b)      dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Wójta.

2)      opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta,

3)      realizacja zadań związanych z systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,

4)      wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowywanie:

a)      planu świadczeń osobistych,

b)      planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

c)      plan świadczeń rzeczowych,

d)      plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny,

e)      zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy,

5)      opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej przy współpracy z wojskową komendą uzupełnień i policji,

6)      planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:

a)      opracowywanie programu szkolenia Gminy,

b)      opracowywanie planu szkolenia Urzędu Gminy,

c)      opracowywanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską,

7)      sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych.

- z zakresu obrony cywilnej:

1)      opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy,

2)      opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,

3)      organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,

4)      organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,

5)      przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,

6)      tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,

7)      przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,

8)      planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,

9)      koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,

10)  planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,

11)  zaopatrzenie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,

12)  integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiskowych,

13)  opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,

14)  ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonującej na obszarze gminy,

15)  współpraca z terenowymi organizacjami administracji wojskowej,

16)  przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,

17)  prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,

18)  ustalenie zadań i kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach u przedsiębiorców w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy,

19)  opracowywanie informacji dotyczących realizowania zadań w zakresie obrony cywilnej.

- z zakresu zarządzania kryzysowego:

1)      obsługa i funkcjonowanie gminnego zarządzania kryzysowego,

2)      kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,

3)      kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,

4)      realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:

a)      opracowywanie i uzgadnianie gminnego planu zarządzania kryzysowego,

b)      realizowanie zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,

5)      zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,

6)      wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

7)      przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,

8)      realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,

9)      zapewnienie na obszarze gminy:

a)      pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,

b)      współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,

c)      nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,

d)      współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,

e)      realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.

10)  nadzorowanie prac nad oczyszczaniem terenów z niewypałów.

- z zakresu organizacji pozarządowych i OSP:

1)      współpraca z organizacjami pozarządowymi.

2)      prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych,

3)      współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy,

4)      rozliczanie paliwa urządzeń i pojazdów będących na wyposażeniu OSP,

5)      nadzór merytoryczny nad realizacją wydatków OSP.