Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Pracownik socjalny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Szkolna 2 21-143 Abramów
Data ogłoszenia
2018-04-05
Termin składania dokumentów
2018-04-19
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie niezbędne  do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.  o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:

            a)     posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb                             
                    społecznych,

            b)     dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
            c)     dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o  specjalności   
                    przygotowującej  do  zawodu  pracownika  socjalnego  na   jednym z kierunków:
                    pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka    społeczna,
                    psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.

Wymagania związane ze stanowiskiem

    1.  Wykształcenie niezbędne  do wykonywania zawodu pracownika socjalnego z art. 116 ustawy z dnia 12 marca 2004r.  o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz1769), spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:

            a)     posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb                             
                    społecznych,

            b)     dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna,
            c)     dyplom ukończenia do 31 grudnia 2013rr. studiów wyższych o  specjalności   
                    przygotowującej  do  zawodu  pracownika  socjalnego  na   jednym z kierunków:
                    pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka    społeczna,
                    psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.

    2.    Obywatelstwo polskie.

    3.     Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw

            publicznych.

    4.     Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia
            publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowe.

    5.     Nieposzlakowana opinia.
    6.     Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy.

    8.     Znajomość przepisów prawa z zakresu :

 

  • ustawy z dnia 12 marca 2014roku o pomocy społecznej( t.j.Dz.U.2017,poz.1769)
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks  postępowania  administracyjnego (t.  je. Dz. U. z 2017r., poz. 1257),    
  • ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie )t.j.Dz.U. 2015 poy.1390)
  • ustawy z dnia 11 czerwca 2011r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.u.2017 poz.697)

2. Wymagania dodatkowe:

 

1)    Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość.

2)    Łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego                     wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, samodzielność,odporność
na stres, dbałość i dokładność w realizacji powierzonych zadań.

3)    Zaangażowanie, kreatywność, komunikatywność, inicjatywa.

4)    Umiejętność analizy dokumentów i sytuacji życiowej klientów pomocy społecznej.

5)    Biegła umiejętność obsługi komputera  w szczególności pakietu Microsoft Office

6)    Mile widziane doświadczenie zawodowe w tym praktyka, staż.

7)    Dodatkowym atutem będzie posiadanie przeszkolenia w zakresie wspierania rodziny
i systemie pieczy zastępczej.

     

Zakres obowiązków

1)    praca socjalna;

2)    dokonywanie oceny i analizy zjawisk , które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.   

3)    udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie  rozwiązywania spraw życiowych osobom , które  dzięki tej pomocy będą zdolne  samodzielnie  rozwiązywać problemy dotyczące  trudnej sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;

4)    pomoc w uzyskaniu  dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez  właściwe  instytucje  państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy;

5)    pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie  działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;

6)    współpraca i współdziałanie z innymi podmiotami specjalistycznymi w celu 
 przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenie skutków ubóstwa;

7)    współuczestniczenie  w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu, oraz rozwijaniu lokalnych  programów pomocy społecznej ukierunkowanych   na podniesienie jakości życia;

8)    praca w programie komputerowym POMOST STD , Emp@tia, SEPI.;

9)    zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań;

10) realizowanie zadań gminy w zakresie profilaktyki i systemu pieczy zastępczej.

Wymagane dokumenty

1)    List motywacyjny.

2)    Życiorys – Curriculum Vitae.

3)    Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

4)    Oświadczenie  o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku.

5)    Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.

6)    Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.

7)    Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.

8)    Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń potwierdzających staż pracy.

9)    Kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności kandydata mające związek z naborem, jeżeli kandydat nimi dysponuje.

10) Kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata i poświadczającego obywatelstwo polskie.

11) Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa   w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych  są obowiązani do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Warunki pracy

 Praca biurowo-terenowa  w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Abramowie w pełnym wymiarze czasu pracy. Stanowisko pracy znajduje się na II piętrze w budynku Urzędu Gminy  w pomieszczeniu biurowym, wyposażonym standardowo.  Budynek nie jest wyposażony w  windę   i podjazd do wózków inwalidzkich.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Abramowie w miesiącu marcu 2018 r.  w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej  6%.

Miejsce składania dokumentów
  1. Dokumenty   aplikacyjne należy składać osobiście  w siedzibie  Gminnego  Ośrodka  Pomocy Społecznej  w Abramowie  pokój  nr 20    lub  pocztą  na  adres:  Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej  w  Abramowie,  ul. Szkolna  2, 21- 143 Abramów   w  zamkniętej  kopercie  z  dopiskiem:Dotyczy „ naboru    na stanowisko   PRACOWNIKA SOCJALNEGO”  w  terminie   do19 kwietnia 2018 r.  do godz. 15.30.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do GOPS. Aplikacje, które wpłyną do GOPS  po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  3. O terminie i miejscu  przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną poinformowani pisemnie.

    Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.)".
Uwagi

7.  Informacja  o wyniku  naboru   będzie  umieszczona  na  tablicy  ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, 21-143 Abramów,oraz  w Biuletynie  Informacji  Publicznej   (ugabramow.bip.lubelskie.pl,  na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej   w Abramowie.

 

 

Abramów, dnia 05 kwietnia 2018 r.

 

                                                                                                       Kierownik

                                                                                                Gminnego Ośrodka

                                                                                   Pomocy Społecznej w Abramowie
                                                                                                    Elżbieta  Komsta


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:  Administrator
Dodano do BIP dnia 05-04-2018 13:13:38