Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarowania odpadami
Adres komórki
ul. Szkolna 2 21-143 Abramów
Telefon
81 8525016
Fax
81 8525016 w. 47

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. ochrony środowiska i gospodarowania odpadami
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30 - 15.30

pokój nr 11a

Obowiązki:

- z zakresu ochrony środowiska:

  • wykonywanie i nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy prawo ochrony środowiska oraz ustawy o ochronie przyrody,
  • wydawanie decyzji środowiskowych,
  • prowadzenie ewidencji opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska,
  • prowadzenie spraw z zakresu gospodarki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • nadzór nad utrzymaniem zieleńców, zadrzewień i terenów ogólnodostępnych stanowiących własność Gminy,
  • koordynowanie całokształtu działalności związaną z ochroną istniejących zadrzewień, wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew, krzewów oraz ustalanie opłat z tego tytułu,
  • współdziałanie z powiatowymi i wojewódzkimi organami Inspektoratu Ochrony Środowiska w zapobieganiu i likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń środowiska,
  • gromadzenie bazy danych o zasobach i aktualnym stanie środowiska w gminie i regionie,
  • opiniowanie projektów, planów rozwoju przestrzennego i gospodarczego gminy w zakresie ochrony środowiska,
  • opiniowanie nowych lokalizacji oraz nowo uruchamianych działalności gospodarczych na terenie gminy w zakresie ochrony środowiska,
  • inspirowanie i organizacja działań proekologicznych i edukacji ekologicznej,
  • przygotowywanie projektów rozstrzygnięć administracyjnych w sprawach indywidualnych,
  • przygotowywanie projektów wydatków GFOŚiGW w zakresie utrzymania zieleni, zadrzewień i zakrzaczeń,
  • współpraca ze służbami ochrony środowiska, przyrody, inspekcją sanitarną, administratorami cieków wodnych, funduszami ochrony środowiska oraz organizacjami ekologicznymi,
  • prowadzenie ewidencji pomników przyrody,
  • prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku,
  • opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska,
  • ochrona przed bezdomnymi zwierzętami,
  • prowadzenie spraw związanych z wyłapywaniem bezdomnych psów.

 

- z zakresu rolnictwa i leśnictwa:

  • współpraca z instytucjami pracującymi na rzecz rolnictwa i służbami rolnymi,
  • realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej,
  • nadzór nad obrotem materiałem hodowlanym kwalifikowanym materiałem siewnym,
  • podejmowanie działań w przypadku bezpośredniego zagrożenia sanitarno-weterynaryjnego, zagrożeń wystąpienia chorób, zagrożeń fitosanitarnych oraz chorób zakaźnych,
  • współdziałanie z organizacjami społeczno – zawodowymi rolników,
  • prowadzenie spisów rolnych,
  • wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,
  • realizacja zadań należących do gminy z zakresu łowiectwa,
  • sprawowanie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własność skarbu państwa,
  • sprawozdawczość i statystyka rolnicza,
  • prowadzenie zbioru danych statycznych gospodarstw rolnych, wydawanie zaświadczeń w oparciu o prowadzoną dokumentację gospodarstw rolnych.

 

- z zakresu odpadów:

  • nadzór nad gospodarką odpadami, a w szczególności:
    1. opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania i transportu odpadów zawierających azbest,
    2. prowadzenie postępowania i przygotowywanie zezwoleń na świadczenie przez przedsiębiorców usług:
      • odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
      • opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych,
      • ochrona przed bezdomnymi zwierzętami,
      • prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
    3. likwidacja dzikich wysypisk,
    4. nadzór nad przestrzeganiem obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania, czystości, porządku oraz wydawania w tym zakresie decyzji nakazujących,
    5. nadzór nad selektywną zbiórką odpadów,
    6. prowadzenie ewidencji:
      • zbiorników bezodpływowych,
      • przydomowych oczyszczalni ścieków.
  • prowadzenie całokształtu spraw związanych funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych,
  • przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami,
  • weryfikacja złożonych deklaracji przez mieszkańców,
  • sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami,
  • prowadzenie kampanii edukacyjno – informacyjnej wśród mieszkańców dotyczącej gospodarki odpadami,
  • wdrożenie nowych przepisów w zakresie działalności podmiotów w zakresie odbioru i transportu odpadów.
  • przygotowywanie dokumentów przetargowych, w tym SIWZ na odbiór odpadów.

- z zakresu współpracy z organami ścigania oraz sądami powszechnymi:

  • nadzór nad wykonaniem sądowej kary ograniczenia wolności w postaci dozorowanej kary pracy na cele publiczne,
  • współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • przyjmowanie pism sądowych, obwieszczeń komorniczych o licytacjach itp.
  • realizacja zadań obronnych, ochrony ludności i wynikających z sytuacji kryzysowych

i nadzwyczajnych.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator
Data wytworzenia informacji:
2017-01-20
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator
Dodano do BIP dnia:
2017-01-20