- Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy :
- z zakresu dróg:
1) koordynowanie zadań w zakresie komunikacji gminnej,
2) podejmowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz nadzór nad utrzymaniem oznakowania pionowego i poziomego na drogach gminnych,
3) wykonywanie określonych zadań z zakresu transportu drogowego, nadzór nad utrzymaniem we właściwym stanie dróg gminnych, chodników i pasów drogowych,
4) wydawanie zgody na zajęcie drogi lub pasa drogowego dróg gminnych,
5) uzgadnianie dokumentacji technicznej w zakresie kolizji z drogami gminnymi,
6) budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona dróg gminnych i chodników,
7) prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
8) współpraca z zarządami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych w zakresie spraw dotyczących utrzymania, modernizacji dróg na odcinkach przebiegających w granicach gminy,
9) utrzymanie dróg i chodników we właściwym stanie w okresach zimowych
- z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:
1) prowadzenie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) nadzór nad ochroną przeciwpożarową Urzędu,
3) organizowanie szkoleń i dokonywanie kontroli w tym zakresie,
4) prowadzenie rejestru wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy.
- z zakresu pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
1) prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej oraz innych środków zewnętrznych i wyszukiwanie możliwości pozyskiwania środków na realizację projektów, mających na celu rozwój społeczno gospodarczy Gminy,
2) przygotowywanie propozycji dotyczących zadań Gminy kwalifikujących się do wsparcia w ramach krajowych i europejskich funduszy pomocowych,
3) merytoryczne przygotowywanie wniosków na uzyskanie finansowania inwestycji z zewnątrz,
4) opracowywanie wniosków do właściwych organów o przyznanie funduszy i innych środków pozabudżetowych na terenie gminy,
5) monitorowanie i ocena realizowanych projektów finansowych z funduszy Unii Europejskiej,
6) prowadzenie ewidencji projektów związanych z pozyskiwaniem środków pozabudżetowych na terenie Gminy,
7) rozliczanie kosztów realizowanych zadań z obejmujących :
a) zadania finansowe środków własnych,
b) zadania finansowe z innymi uczestnikami procesu inwestycyjnego.
- z zakresu gospodarki komunalnej:
1) prowadzenie zadań własnych gminy w zakresie usług komunalnych, a w szczególności:
a) dostawa wody,
b) odprowadzanie i oczyszczanie ścieków komunalnych,
2) budowa, utrzymanie i nadzór nad infrastrukturą techniczną gminy:
a) wodociągami i ujęciami wody,
b) oświetleniem ulic,
c) kanalizacją i oczyszczalnią ścieków,
d) przystankami i wiatami autobusowymi.
3) nadzór nad budynkiem Urzędu Gminy,
4) nadzór nad cmentarzami, w tym cmentarzami wojennymi,
5) nadzór nad pracownikami publicznymi i interwencyjnymi.
- z zakresu działalności gospodarczej:
1) prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych,
2) dokonywanie: wpisów, zmian, zawieszeń lub wykreśleń w CEIDG,
- z zakresu inwentaryzacji i majątku gminy:
1) zaopatrzenie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
2) analiza kosztów funkcjonowania urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
3) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami – zagospodarowanie, ewidencja i rozliczenie,
4) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania, ich zamawianie, ewidencja i rozliczanie,
5) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej mienia Gminy.
- z zakresu zdrowia, kultury, sportu i turystyki:
1) realizacja zadań należących do gminy z zakresu opieki zdrowotnej,
2) współpraca z NFOZ oraz jednostkami administracji państwowej i samorządowej w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz stałego monitorowania stanu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych na terenie gminy,
3) monitorowanie zwalczania chorób zakaźnych,
4) przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,
5) współdziałanie ze stowarzyszeniami i instytucjami działającymi w dziedzinie kultury, sportu i turystyki,
6) nadzór pod względem merytorycznym nad realizacją umów zawartych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariatu,
7) tworzenie warunków do upowszechniania kultury, rozwoju twórczości artystycznej oraz czynnych form spędzania wolnego czasu,
8) podejmowanie przedsięwzięć w celu rozbudowy bazy kulturalnej, sportowej i turystycznej w gminie,
9) koordynowanie spraw związanych z organizacją imprez sportowych, kulturalnych oraz rekreacyjnych,
10) nadzorowanie gminnych instytucji kultury w zakresie działalności statutowej,
11) nadzorowanie stowarzyszeń kulturalnych i kultury fizycznej w zakresie wydatków środków z budżetu gminy,
12) przyjmowanie oświadczeń o organizacji zgromadzeń publicznych oraz sporządzanie decyzji o zakazie ich organizowania,
13) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem imprez masowych.
14) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury oraz wydawanie zezwoleń na organizację i prowadzenie publicznej działalności sportowej
15) nadzór nad utrzymaniem mogił i pomników z okresu wojen,
16)realizacja zadań obronnych, ochrony ludności i wynikających z sytuacji kryzysowych
i nadzwyczajnych.
- z zakresu promocji gminy:
1) gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę na zewnątrz,
2) współorganizowanie imprez kulturalno – oświatowych,
3) współpraca ze środkami masowego przekazu.