Asystent rodziny
wskazane w wymaganiach niezbędnych
1. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1. posiada obywatelstwo polskie;
2. posiada wykształcenie:
a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub
b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. Nr 149, poz. 887 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub
c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
1 3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych;
7. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu : wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;
8. asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodzina, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenia.
2. Wymagania dodatkowe:
-prawo jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem,
-doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z
jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
- umiejętność współpracy w zespole,
- odporność na sytuacje stresowe,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
- znajomość w szczególności przepisów prawnych z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, alkoholizmowi, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
2
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
6) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
9) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
10) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
11) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
12) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny
13) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
14) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
15) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
16) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Abramów oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
a) CV ze zdjęciem,
b) list motywacyjny,
List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 ze zm.)”.
3
c) kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
d) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
e) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,
uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
f) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
g) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
i) oświadczenie , że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
j) kopia dowodu osobistego,
k) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;
l) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
Praca na stanowisku ASYSTENTA RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2017 –,,Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017.”
Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w ustawie budżetowej na 2017r. na dofinansowanie i finansowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony na 0,5 etatu
Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2017r.
Okres zatrudnienia: wrzesień 2017r. – grudzień 2017r.
Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych tj. 20 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy.
Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
Nie dotyczy
Dokumenty aplikacyjne ( w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” ) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie pokój nr 14 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Abramowie, ul. Szkolna 2, 21- 143 Abramów w terminie do 02.08.2017 r. ( liczy się data wpływu oferty do Ośrodka do godz. 9.00)
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (ugabramow.bip.lubelskie.pl
Abramów, dnia 19 lipca 2017 r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Abramowie
Elżbieta Komsta
Dodano do BIP dnia 19-07-2017 15:13:35