Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Abramów

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Asystent rodziny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Szkolna 2 21-143 Abramów
Data ogłoszenia
2017-07-19
Termin składania dokumentów
2017-08-02
Wymagane wykształcenie

wskazane w wymaganiach niezbędnych

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:  

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1. posiada obywatelstwo polskie;

2. posiada wykształcenie:

a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną          i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia           9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  ( Dz. U. Nr 149, poz. 887 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub

c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;


                                                                                                                                                                            1              3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika  z tytułu egzekucyjnego;

5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

6. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych;

7. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu : wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;

8. asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego  podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodzina, w szczególności przez udział  w szkoleniach  oraz samokształcenia.

2. Wymagania dodatkowe:  

-prawo jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem,

-doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;

- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z

jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

- umiejętność współpracy w zespole,

- odporność na sytuacje stresowe,

- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną

- znajomość  w szczególności przepisów prawnych z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks  postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy    w rodzinie,  ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, alkoholizmowi, ustawy o  wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Zakres obowiązków

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.

 
                                                                                                                                                                                2                                                                                                                                                                     

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1)       opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny                   i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2)       udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

3)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

4)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

5)       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

6)       wspieranie aktywności społecznej rodzin;

7)       motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

8)       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

9)       motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

10)   podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

11)   prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

12)   dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny

13)   monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

14)   sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

15)   współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

16)   współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Abramów oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty

a) CV ze zdjęciem,

b) list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 ze zm.)”.

 

                                                                                                                                                                                   3

 

c) kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

d) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

e) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty,

uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

f) kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,                                                                                                                                  

g) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,

h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

i) oświadczenie , że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

j) kopia dowodu osobistego,

k) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;

l) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego

Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów. 

Warunki pracy

Praca na stanowisku  ASYSTENTA RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY           I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2017 –,,Program asystent rodziny                            i   koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017.”

Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w ustawie budżetowej na 2017r. na dofinansowanie i finansowanie zadań wynikających z ustawy                     o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

 

Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony na 0,5 etatu

Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień  2017r.

Okres zatrudnienia: wrzesień  2017r. – grudzień 2017r.

Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych tj. 20 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy.

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Nie dotyczy

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty   aplikacyjne ( w  zamkniętej  kopercie  z  dopiskiem „ NABÓR   NA  ASYSTENTA RODZINY” ) należy składać osobiście  w siedzibie  Gminnego  Ośrodka  Pomocy Społecznej  w Abramowie  pokój  nr 14   lub  pocztą  na  adres:  Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej  w  Abramowie,  ul. Szkolna  2, 21- 143 Abramów  w  terminie   do 02.08.2017 r.  ( liczy się data  wpływu  oferty do Ośrodka do godz. 9.00)
Aplikacje, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Abramowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

7.  Informacja  o wyniku  naboru   będzie  umieszczona  na  tablicy  ogłoszeń UG przy ul. Szkolna 2, oraz  w Biuletynie  Informacji  Publicznej   (ugabramow.bip.lubelskie.pl

 

Abramów, dnia 19 lipca 2017 r.

 

                                                                                                       Kierownik

                                                                                                Gminnego Ośrodka

                                                                                   Pomocy Społecznej w Abramowie
                                                                                                    Elżbieta  Komsta


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:  Administrator
Dodano do BIP dnia 19-07-2017 15:13:35